söndag 23 december 2012

jul långprommis och nattjobb

Där ute i skogen .....där bor jag !!=)
Tog en timmes promenad med vovven idag , funderade lite och pratade (i mobilen) med Ewa (som är min kontakt /stöd från nudax ) Där jag gjorde min behandling för fem och ett halvt år sen !!! fy fan va tiden har gått fort !!!?
Vi pratade en bra stund , känns skönt att ha henne =)
Vi har en tradition hon o jag ....ända sen jag gjorde min behandling så åker vi ut o plockar svamp en gång på hösten ! Men ja vi pratade lite och eftersom jag haft jobbigt en tid så ska vi se om jag får åka upp till ett behandlingshem och göra nåt som kallas "relationsvecka"
jag skulle ha ringt och kollat det för flera veckor sen , men har liksom bara säckat ihop och inte fått nånting gjort .....Men ska ta tag i det o ringa efter alla julhelger !!

Annars flyter allt på som vanligt här .....jobbar lite , hugger ved =) skottar snö .....ja allt det där pysslet !
Har kommit igång igen med mina lång prommenader .......det var väl fan om jag inte kunde gå ner mina fem /sex kilo !!! Jag VET att det är bara jag själv som kan göra nåt åt det .....men phu fattar inte varför det är så svårt ?? Men jaja nu tar jag tag i det igen och nu ska jag jävlar inte ge mig !!
herregud , kan ju inte sitta här som en fet sjöhäst och tycka det är jobbigt , GÖR NÅT ÅT DET JESSICA JANSSON!!! =)
Har beställt resa till mig och beatrice oxå .......25 april åker vi till turkiet =)
Bea vart överlycklig och jag med för den delen ......ska bli så skönt att åka iväg och bara mysa !!

Och Jul har det blivit igen med !!!
Vet inte vad jag tycker om den längre .......visst är det mysigt med advent och så .....men i övrigt så hmm jo jag tycker det är mysigt på ett sätt ! Vet att bea älskar julen =)

Men som sagt annars , hmmm tror jag förstår dom som avskyr jul och allt vad det innebär .
Många kan nog känna sig väldigt ensamma och så , för dom flesta (tror jag i alla fall ) firar med familjer och vänner ! Och på julafton  ringer man inte en kompis o frågar om dom bjuder på kaffe direkt=)
Med det här så menar jag inte att jag känner så , för jag har själv valt att jobba hela julen och åker upp till mammsen över nyår istället .så för mig är det självvalt !
Men tänker på alla som inte valt det , utan det bara är så !
Våra uteliggare till exempel , vart firar dom jul ??? är dom ensamma ??? eller samlas dom ?? skulle jag vara ledig så skulle jag åka runt och titta efter dom under broar o så tror jag ! skulle jag våga det ? men ja ge dom en julklapp !!
Det ska jag göra eller ja göra nånting i alla fall . Kanske kan ringa RIA och fråga lite !!

Men ja jag ska fira in julen med mina underbara dementa pensionärer jag , och det är inte fy skam !!
Går ut inatt och gör tre nätter , känns helt ok .....imorgon (julafton) så ska jag vara med simon och bea hos simons föräldrar =)
och på fredag eller lördag tar jag vovven i bilen och åker upp till mamma i norrland ! ska bli hur mysigt som helst =)

Sååååå

GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR 

Tjingeling så länge //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar