måndag 7 januari 2013

siktar mot ljuset !!! 2013 here i come =)

God fortsättning på er !! Nytt år , nya möjligheter ,nya mål !!!! 2013 .....herregud va tiden går !!!=)
Har kommit hem från norrland och landat i stugan , Att vara i norrland var skönt, omtumlande, känslosamt och såklart helt underbart att vara hos mamma <3
Älskar norrland på ett vis , men får en slags oro i magen också när jag är där !
Jag tänker varje gång när jag åker dit att jag ska göra så mycket , ha massa energi , hälsa på massa folk !!
Men när jag kommmer dit ...........då går luften ur mig !
Jag går helst omkring i mysdräkten (min onepiece gräsligt ful MEN skön!!) och bara är , ligger o läser , dricker kaffe , och ja ....jag vet inte riktigt vad jag gör ,men tiden bara rusar förbi !
När jag hade varit hemma nåra dar så sitter jag o mamma o äter .....maddis är på sjukhuset och jocke är hemma i sundsvall !
Och plötsligt bara forsar tårarna !!!! .....tittar på mamma och säger att jag saknar pappa !!! BLIR förbannad på mig själv ....va fan det har gått mer än tre år sen han gick bort !!
Men ändå .....när jag är i huset , så bara väntar jag att han ska komma nerför trappen ! eller att han ska komma slingandes in i vardagsrummet och fälla nån kommentar !
Att han ska sitta där under fläkten i köket på morgonen och dricka sitt kaffe och röka sin cigg !
Och man vet att på morronen så babblar man inte så mycket me pappa , för han måste få vakna först !!!=)

well well .......tror att det är det allting handlar om ....att när jag är där så är det något som fattas och jag har svårt att förlika mig med det !
Tittar in i hans gamla datarum ....där hänger drivvedstavlan kvar som det står DATARUM på .....haha skitful ! förlåt mamma men den är verkligen ful =)
och det sitter nån gigantisk spik i väggen lite varstans .....som han spikat dit för att hänga en kabel på =)
Hade en tanke att jag skulle ut i garaget och fota hans äggkläckningsmaskin ( ett gammalt kylskåp som det står "öppna inte !på) Men inte ens det förmådde jag göra den här gången ! får bli till sommaren istället !

så ja jag älskar att "hänga" med mamma och ha henne nära ....och mysa =) Men nånting där uppe suger musten ur mig !
Men tänker inte sluta åka dit , utan tänker jobba på att det ska bli bättre istället !

Firade nyåret hos mammsen , eller eheee jag o jocke o maddis firade på akuten i sollefteå , Maddis vart dålig och inlagd där .....men det är en annan historia ! Men jag älskar mina syskon och det är inge roligt när nån blir sjuk !!
Åkte sen ner till bror och var hos honom i två dagar , och drog till ikea en sväng !!( Lycka !! ) köpte lite nytt till hemmet .
Vi käkade pizza och körde filmkvällar .....Jocke påminner mig om pappa , han går ungefär som pappsen (lite slingit liksom) haha och han är så jäkla kass brorsan ,men vi har samma humor så det blir en hel del tok !!

Sen bar det av hemmåt till borlänge , Kom hem ,kastade in hunden , åkte iväg o handlade , sen blev det filmtajm !! Igår så högg jag massa ved , städade ut julen och VIPS så blev det även en ommöblering och piffning med dom nya sakerna från ikea =) slänger in lite bilder sen !!
Nu sitter jag o funderar om jag ska ta en långprommis ?

tvätten ska tas in först ,

tjingeling // J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar