onsdag 19 december 2012

vovven , pappa och alla andra !!!

hehe ja som sagt , hon gillar att bygga små kojjor av kuddar o filtar =)
så himla mysig ......älskar denna lilla krabat mer o mer .....

Annars så är allt som vanligt här .....det där med julstress har aldrig varit min grejj ! alltså jag känner inte av den på det sätt många andra gör faktiskt "!
Jag tar det lugnt ....och i år så jobbar jag hela julhelgen men ska följa med bea och simon till simons föräldrar, sen ska jag sova och sen ut o jobba natt .
Men sen till nyårs helgen så åker jag upp till mammsen !!! som jag har längtat att få åka dit faktiskt , bara vara där och chilla , umgås me mamma och syskonen !
Hoppas på att få en zumba lektion av min kära lillasyster som precis blivit instruktör =)
som sagt .....jag längtar upp till norrland !!!

Nu när det börjar bli jul så av nån anledning så tänker jag mycket på min pappa !! Saknar honom så mycket .....När saknaden och sorgen blir så där påtaglig så känns det bokstavligen som att mitt hjärta knölas ihop ....krampar liksom !
Pratade med en kompis (som jag inte känt länge alls ) och hon frågade massor om pappa och vad som hände .....jag berättade !! och vart så himla lessen .....men samtidigt så jävla skönt att få prata och berätta .
Skönt att få bli lessen och samtidigt få berätta hur min pappa var , alla hans tokroliga sidor ...om hans uppfinningar .....för ja han var en liten uppfinnarjocke min pappa !
Tänker även på andra som gått bort ......min moster som inte blev gammal alls ! hon dog oxå i cancer ....och jag minns så väl när hon dog !!
Hennes barn var där .....och kommer ihåg att jag tänkte , hur sjutton överlever man den sorgen .....jag tyckte det var så hemskt ! och kunde i min vildaste fantasi inte föreställa mig att förlora mamma eller pappa !
Och sen ett antal år senare så blir pappa sjuk !!

Tänker även på min ungdomskärlek , mitt X som valde att ta sitt liv , oj det är väldigt många år sen han gick bort .......Men ja .....det är konstigt !!
Han betydde mycket när jag var ung och när vi blev ett par .....vi förlovade oss , köpte hus ......Men vi separerade ....varken han eller jag mådde egentligen inte så bra så vi hade inte rätt förutsättningar för att få det att fungera just då .

ja ...som sagt tänker mycket på dom som gått bort ......

Men nu så ska jag ta tag i dagen , ut på prommis me vovven sen försöka julstäda för imorron ska jag ut o jobba sen ledig två dagar sen är det jobbnätter hela julhelgen och då blir det inte mycket gjort ! swosschh =)

tjingeling så länge //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar