måndag 10 december 2012









Mys stämmning i stugan !!!!
Brasan knastrar sådär tokmysigt i kaminen och värmen är på gång !
Har varit ut o fixat adventsgranen på altan , med små ljus i .....kanonmysigt , sitter här igen med en kopp kanelkaffe och bara njuter !
Har varit lite upp o ner här ett tag ......kommer ingenstans pga dåliga däck på bilen (ska försöka fixa det den här veckan"!!!)
I lördags var jag liite less på det ska jag erkänna .....allt bara jävlades .....var allmänt less och irriterad på allt och alla .
Droppen som fick bägaren att rinna över var när jag sitter där i soffan och ser en råttjävel springa över vardagsrumsgolvet !!!! trodde fan inte det var sant !!
Hunden blev helt galen ....jaktinstinkten slog till direkt !! och jag visste inte vad jag skulle göra ......skrek och rös omvartannat !
hmm .....ringde in till sara ...hon kom över med en påse råttfällor !! tack tack sa jag .......sen när hon gått , så kom tårarna .......FAN FAN FAN !!!!
råttjäveln ( råtta , mus eller va fan det var ...lika äckliga är dom båda !!) sprang under kylen .....hunden nosade som en kokainpundare som aldrig fick nog !!
Ringde min vän tommy .....han svarade inte .....hmm ringde bästa bea ....hon hörde direkt att det var nånting ....Och ja jag då ....som en annan liten snorunge började grina och sa ....kom o hämta mig !!!
sådär ja .......stog och glodde på kylskåpet tillsammans med hunden .....då kommer råttan fram .....och vovven helt galen ........råttan hoppade rakt upp och sen in under kylen igen !

ja ni förstår ju vilken cirkus det var här inne!!!
fy fan säger jag .....ok hade jag mått som vanligt när det här hände så hade jag kanske tagit det lite bättre ....men nu vart det bara för mycket helt enkelt !
Bea och hennes kompis kom hit .....och grannen kompis johan kom oxå in .....vi letade men hittade ingen mus ! välte omkull kylen ...men nä ingen mus ! jamen va fan sa jag ....den är där under !!!
jaja johan visade mig hur man laddar en råttfälla ....så jag laddade två och sen följde jag med bea hem och sov där !
Dan efter skjussar simon hem mig , och som tur är följer han med in .......och jodå där vid kylen i råttfällan ligger ett lik !!! FY FAN så äckligt *ryser*
simon tog hand om begravningen ( slängde ner den långt ner i slänten )
och ja .....
sen fick jag tokryck .....städade som en galning ....här ska minsann inte ligga smulor eller nåt som lockar in dessa små snuskiga pälsbollar !
i klädskrubben slet jag ner allting ur hyllor och lådor !
ja då hittar jag ett helt förråd med honungsrostade jordnötter och m-kulor i mina sommarskor och bland sängkläderna  !! ahhh jag som beskyllde hunden för att ha ätit mina jordnötter !

men som sagt nu blev det lite ordning och reda bland alla saker !

Idag har jag varit ut på en lite längre prommis med vovven .....och nu ska jag fixa lite tonfiskröra och käka i tortillabröd ! snabbt och enkelt =)
sen blir det nog att bara softa lite här hemma !
Tjingeling så länge //J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar