tisdag 16 april 2013

Att vara viktig för nån ....

Att bara få känna sig lite viktig , behövd ...betydelsefull för någon !
Det betyder enormt mycket .....Att känna sig oviktig och inte det minsta unik .....det kan däremot suga musten ur en !!!
Sen betyder ju inte det att jag ska vara ett stort ego som inte ser nån annan än mig själv !!!
Kan hamna i såna perioder absolut ....men försöker ändå intala mig att jag är UNIK ....jag är speciell ....jag är viktig !!!

Igår hade jag en ok dag , lite ångestsnurr i magen .....lite lessen .....men jag kunde hejda det så att det inte gick överstyr !!! Blir skrajj när jag känner det där obehaget i magen ....blir livrädd att jahaa nu är det kört igen ! Men det gick bra ....pratade med maria ( som tar ner mig på jorden och får mig att inse att jag duger som jag är )
försöker hitta knep för att sluta slå på mig själv .....hitta knep hur jag ska bete mig för att tycka om mig själv .
För många är det nog en självklarhet ....men för mig är det inte det !
Måste sluta söka gillandet utifrån .....det slutar alltid med katastrof !!

jag lyckas alltid få det bevisat .....att jag faktiskt inte duger !! Eftersom jag söker nånting utanför mig själv istället för att hitta det inom mig !
Men jaja en dag ska jag hitta det .....För jag vet att jag kan vara en bra person !! som har otroligt mycket att ge ......jag är inte bara sjuk !!

Ge mig sinnesro
att acceptera
det jag inte kan förändra
Mod att förändra
det jag kan
Förstånd
att inse skillnaden !!!!

/ tjingeling J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar