måndag 22 april 2013

ett dygn med tid för eftertanke och återhämtning!

Sitter på min altan , och känner att jag är närvarande !
Efter en jobbig helg , med mycket känslor och tankar ....så stängde jag ner allting ....telefon , facebook , allt ! Fixade ute på min altan lite grann , så man kan sitta där ute i solen ....tog min NA stegarbeterguide och satt o läste .....kände att jag behövde vara ifred ....vara tillsammans med mig själv .....stänga ute all oro , osäkerhet och känslan av att vara ivägen !!
Tycker inte om att vara ensam egentlingen , Men just bara att få välja själv ....att nu ska jag umgås bara med mig !!! och försöka gilla det oxå =)
Visst var jag rastlös .....lite orolig ....lite lessen ......men oxå glad ...att kunna se ett litet hopp ....en liten glimmt av ro !!!
Läser mycket om stegarbete .....skrev av mig en del .......skissade lite på måfå .........solade ,drack kaffe ....lyssnade på fåglarna !!
Försöker släppa taget om alla funderingar ,,,,frågor .....tänker att ja ....jag kanske får nå svar nån gång ....eller så kanske inte .....
Försöker på riktigt hitta tillbaka till den person jag verkligen ÄR , och jodå hon finns där inne =)

Har sovit otroligt dåligt inatt .....och det var inte fullmåne !! sprang ut och in hela natten .....kände mig lessen !! Och det var helt ok faktiskt .....jag tillät mig att gråta ....att känna mig lessen ,utan att få dåligt samvete för det .....eller utan att känna att jag är dryg ...patetisk eller konstig på nåt vis ! Utan att fundera på om jag bara skapade lessenheten för att få bekräftelse eller uppmärksamhet .Utan jag var bara genuint ledsen !!! helt enkelt !
Det fanns ingen här som jag kunde skrämma bort eller belasta me mitt skit ....så jag släppte fram det bara ...och det var riktigt skönt att gråta med gott samvete ! Känna att det är ok , jag får vara lessen och det är inget konstigt med det ! Precis som när jag är genuint glad , då är jag det med utan krusseduller !!! =)
Ja iofs jag har ju min stackars medberoende vovve då .....men hon kommer och kryper upp i min famn och tittar på mig med sina stora ögon !!! Hon är med mig i alla upp och nergångar hon hehe ....är jag låg o lessen då tittar hon bara på mig ....mår jag bra och skrattar ....då har vi raveparty ! och hon hoppar på två ben och dansar =)

Men som sagt ....det var en rätt så skön söndag här i gylltägt .....fick en hel del gjort i fjärde steget och läste mycket om hela programmet !! känns bra !

Har det rätt fint här upp i stugan .....längtar till sommaren nu och få fixa till altanen !! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar