måndag 8 april 2013

Har börjat om från ruta ett ......känns underbart men samtidigt lite jobbigt !

Jaaaa snart är det dax igen =) Jag o bea åker om ca två veckor till turkiet !!!
Ska bli hur underbart som helst , känns som det är läge att åka iväg !
Har hänt en hel del sen jag skrev sist ........känns som jag landat äntligen !!! Känns iofs som jag upprepar mig hela tiden , men den här gången gör jag saker som jag borde gjort för lääääänge sen !
Har varit på fem -sex NA möten på två veckor .....och det är nog mer än vad jag gått på på två år tidigare !
Förstår inte riktigt varför ......men ja det är så det har sett ut !
Jag har gjort allting man INTE ska göra .....slutat gått på möten ....missskött mat, sömn , mig själv helt och hållet !!
Sista halvåret har mitt måeende verkligen väldigt snabbt blivit värre o värre .....mitt beteende sjukare och sjukare !
Människor som varit i min omgivning har förmodligen märkt det ganska tydligt , jag har märkt det själv ....men inte haft förmågan att sätta stopp !
I mitt huvud så har det bara känts som att nä nu släpper jag alla spärrar och kör på tills ja ....antingen dör jag eller så hamnar jag inlåst på psyket ! Kanske är svårt för folk att förstå .....men exakt så har jag känt !

MEN det dök upp två personer i mitt liv , som jag kommer vara evigt tacksam mot !
Som såg mig !!! som orkade se mitt destruktiva beteende .....som på ett sätt kunde nå fram till mig och få mig att stanna upp ! M och M ni är guld värda , ni anar inte vad ni betyder för mig <3

Jag säger inte att poff , nu vart allting bra ....nu är jag lycklig och harmonisk !
Men jag känner att jag gör rätt .....(oftast i alla fall ! min hjärna vill fortfarande göra fel =) Jag är på rätt ställen ....
Har miljoner känslor .....olika känslor !! jobbar som en tok för att hantera allting som spinner runt i skallen , det funkar ibland .....ibland känns det som att jag får en hjärnblödning för alla friska och alla sjuka tankar krockar me varann ibland!
Swosch säger jag bara ......!!
Har kontakt med min älskade Ewa också , som pushar mig och stöttar ....ger mig kärleksfulla kramar ! Tack för att du finns i mitt liv <3

ja , mycket har hänt .....på bara en vecka ! Är livrädd för att falla tillbaka i mitt destruktiva sätt att leva .....men jag kämpar , varje minut !!!

Och nånting positivt i allt drama ( ja jag är en liten drama drottning =) det är att jag snart nått min målvikt !!! har gått ner mellan 7-8 kg *lycklig* Även om jag inte gått ner på det mest sunda sättet , så har jag i alla fall gått ner och det känns enklare att må bra och börja äta sunt och motionera för att må bra !!!
Har otroligt svårt att tycka om mig själv .........men jag jobbar på det !! <3

Melissa horn sjunger " jag går i vinter skor på hösten , alltid förberedd för storm , jag kan tänka tills det knappt finns nåt kvar .....jag har känslor utan uppehåll !!! "

Jag har identifierat  mig totalt med den texten !! och ja jag tänker ....och har känslor utan uppehåll , MEN jag tänker fan ha sommar dojjor året runt !! för jag ska  sluta tänka på stormen som KANSKE  kommer !!!.....tänker inte förbereda mig på nåt sånt .....utan kommer det en storm ..då får jag ta det då !! kanske behöver dra på mig gummistövlar en stund men jag kommer försöka kliva ur stormen i så fall ....inte stanna kvar i den !!=)

OJ nu vart det djupt här =) men men .....thats me !!! =)

sicket svammel !!!!

tjingeling // J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar