tisdag 19 november 2013

har satt hjärnan på autopilot ......

Känner mig konstig
Magen är i uppror .....olustkänsla ...blandat med lättnad ! Lycka ....sorg ....frustration ....glädje ....tomhet
Gör bra saker ....hanterar saker bättre .....
men sorg .....stor sorg
Det gör ont i magen ....i hjärttrakten .........en sugande känsla som inte går att beskriva !
känslan säger .....kryp ner under täcket , fly in i en bok ....eller sov ....sov bort känslorna , sorgen , gråten .
förnuftet säger ....gör nånting , gå ut o gå ....gå på ett möte ikväll .Ta hand om dig själv ....
Det finns glimtar av sinnesro ....

När jag släpper in människor i mitt liv , så väcks ett hopp inom mig .....men det övergår ofta väldigt ofta i en besatthet .....eller hmm svårt att förklara . Det väcker känslor inom mig som jag antar är gamla känslor .
så min hjärna börjar genast reagera på rädsla .......den börjar jobba på för att försvara mig inför det som kan komma .....att bli övergiven ....
Så som ett brev på posten så är jag tillbaka i gamla beteenden ....gamla sätt att tänka , reagera , agera !!
Och sen om det då blir som jag är rädd att det ska bli .......
Då hamnar min kropp och själ i ett slags lättnadstillstånd ......phu ! skönt nu behöver jag inte tänka eller känna .....
Nu är jag ensam.....behöver inte vara rädd längre !

jag vet att det inte är ett normalt sätt att leva ........
att isolera sig , stänga människor ute .....bara för att rädslan för att bli övergiven är för stor .

En person var väldigt ärlig mot mig igår ......det är jag tacksam för ...även om det väckte gammalt skit så hanterade jag det bra ! sunt .......tillfrisknande .
personen stog kvar ....VILLE prata med mig ...........såg mig .....ser mig fortfarande tror jag ...
Tack för att jag inte blev osynlig ......att jag inte upphörde att existera .....Tack ....<3

jag tror jag ska gå på möte ikväll ....jag tror jag ska försöka mig ut på en prommis .......
det finns glimtar av glädje .....
Jag vill existera ....jag vill .....jag vill få ordning på min skalle !!

kram o tjingeling // J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar