lördag 28 februari 2015

if you don´t like it ....don´t read it !

swosch ....så var det morgon igen ! =)
har sovit tvärkasst inatt ....vridit o vänt mig av o till ......Mår bättre idag än igår , Känns skönt !
Det är turbulent omkring mig för tillfället , och jag har jättesvårt att hantera det .
Känner mig förvirrad och hinner inte ta in allting , o då förstår jag inte allting heller .
Jag försöker hitta mig själv i allting och försöker ta fram mina värderingar och min moral och mina tankar , känslor , reaktioner ....försöker känna av mina känslor ....

Och att jag skriver här ....det är min ventil ! Och här skriver jag exakt vad jag vill och om vad jag vill .......förstår att jag ser dum ut i vissa lägen , absolut .
Men känner mig oxå missförstådd många gånger ...

Men vet ju att jag har ganska svår att förstå alla gånger ....och jag formulerar mig kasst , helst om jag är upprörd ....jag får liksom panik . insåg igår att ja ...det blir stopp i min skalle ,,,,,och kan inte tänka klart om nånting . Måste jobba på det ....att bara stanna upp andas ....försöka tänka på vad som är viktigt för mig !
Usch ja ....jag har mycket jobb framför mig , med mig själv .....och som många säger ...stå upp för dig själv ....jaa jag jobbar på det =) och stå för mina värderingar , åsikter och vad jag anser är rätt o fel , kan inte släppa det ansvaret på nån annan .
och jag måste lära mig att bara vara tyst ibland , så länge jag vet vad jag anser av situationer , eller vad som händer omkring mig ! Så länge jag vet vart jag står och inte vika mig för vad någon annan anser .
Självklart tar jag emot råd , och tittar på min uppfattning om saker ...ibland har jag fel och ibland glömmer jag bort mig själv , och ja jag är absolut självkritisk . Men gör jag fel , så ber jag om ursäkt !
Men måste sluta be om ursäkt för att jag finns , för att jag känner , för att jag tycker .

Jag vet inte om jag är mer känslig än andra , ?? kanske , kanske inte ....vissa lägen vet jag att jag är enormt känslig , och det beror oftast på mitt förflutna , min ryggsäck som jag jobbar på att tömma !

jag lär mig nånting varje dag , jag kommer ett steg fram ....kanske tre steg bakåt ....men sen fram några steg ...och så håller det ju på ....Men försöker ta kontroll över mig och alla känslor o tankar och stannar av och släpper allt ,,,och fy fan va skönt det är !!!

men det smyger ju sig tillbaka , och funderingar o känslor slår till igen ....och jag tror inte det är så konstigt , det har ju faktiskt hänt en hel del , och jag kan ju bara bära det som är min del .....och tro mig ...jag kan skilja på min del och andras del i allt detta .

Jag är ärlig och rak , säger till om jag inte förstår , och ja jag kanske har svårt att ta in o fatta ibland vad folk menar , men det är sån jag är .....

Jag försöker att inte slå på mig själv så mycket ....att jag varit inlagd på psyk och äter medeciner gör ju inte att jag är mer korkad eller mer känslostörd än någong annan .....det beror på vad jag har i bagaget , och kanske är en del av min personlighet (som jag försöker anamma och tycka om ) , och ja mer känslig och mer lyhörd på sinnesstämmningar och på andra personer , och där är ett av mina största problem ....att jag är så rädd vad andra ska tycka om mig .....och ja kanske att jag tar åt mig , sånt som jag faktiskt bara kan strunta i .Och tror oxå att just min osäkerhet och känslighet gör det svårt att vara i min närhet ...förstår att jag kanske är svår att ha tålamod med , eftersom jag behöver verkligen plocka isär och försöka förstå allt som sägs eller det som händer omkring mig .
och jag har alltid sånt behov av att förklara saker in i minsta detalj , just för att jag inte vill bli missförstådd !

Men ja ....jag vet vad som är sant och jag vet att jag mår väldigt dåligt psykiskt ibland , men bara för det så är min sanning fortfarande sann . Jag ser vad jag ser och känner vad jag känner , punkt !

Nu försöker jag se frammåt ....låta det som pågår pågå ,,,,,,det som händer det händer ......så länge jag är rak , ärlig och sann .....framförallt mot mig själv !

Vill samtidigt hälsa alla på säter avd 95 , ni är guld värda både personal och patienter .....Mäggie ,,,,,saknar dig som fan !!!!! Men vi hörs här på nätet =) <3

Och tack LIza för att du finns i mitt liv och för att du verkligen tar in o tar dig tid att förstå mig <3


Så ja , jag jobbar på med mig själv , mitt inre , och dom som vill är nära mig och det värmer mig ! men som sagt ,,,,,jag är känslig , och komlicerad MEN även lojal ,snäll , rak o ärlig , något naiv , men jobbar på mina dåliga sidor och försöker göra mig mer enkel på alla sätt o vis ....

och offerkoftan ligger här brevid mig .....den åker på mellan varven , men absolut inte hela tiden !!!!!....bara för att jag blir lessen eller tycker att nån är orättvis mot mig och att jag har svårt att hantera många saker samtidigt och just är lessen o känner mig ensam och orättvist behandlad ....så betyder inte det att jag spelar offer !!!


tjingeling på er och kram till alla som vill <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar