söndag 1 mars 2015

A brighter day !!! =)

har fällt ut landningsstället ........men än har jag inte landat riktigt .....lååååång landninsgbana hännä =)
ja vad ska jag säga här då ........kikat lite på mina blogginlägg .....och fy fan vad tjatig jag är ibland alltså !!!! hahaha men ja .....det behövdes väl då antar jag !!
Men kom på att , varför måste jag "skrika " ut till hela världen hur folk behandlat mig ....ja visst en gång kanske man kan skriva av sig  och beskriva hur allting verkligen såg ut i verkligheten OCH jag nämde aldrig några namn  . Men känner att jag ville att alla ska veta vad som hänt , vad som är sant , att JAG inte vart nåt svin mot nån i cirkusen ....det jag var skyldig till , var att jag hade känslor för en man !!! som jag haft ett ganska nära förhållande med, Även om han förnekar det ! vi bodde i stort sett ihop ....vi var hos honom största delen av tiden vi var ett par ! som han oxå övertygade mig om under tiden , att  vi faktiskt  var ett par . .Han ville även åka upp till min mamma och se hur jag bott i norrland .....varför skulle en knullkompis vilja träffa min mamma ????????
MEN va fan ....nu börjar jag igen ....och förklara så folk ska förstå vad som är sant o inte !!!

Det var ju det jag inte skulle göra nå mer .....så jag börjar om !!!! =)

 Jag kan erkänna att jag började bete mig som ....ett offer !
Och ja .....jag tog på mig offerkoftan ett tag där ....Men tog av den efter ett tag och började lyssna på MIG själv och på min sponsor ....

Att jag behöver inte skrika ut det ....lämna ut mig själv , och dom andra  ( även om jag inte nämde namn en enda gång ).....Utan det kommer att visa sig i slutändan ändå . Och dom som känner mig bra , dom vet vem jag är , hur jag är , att jag har känslorna på utsidan ibland Och att jag inte är en person som brukar knäcka andra människor utan anledning !
Men när jag fått nog ,,,,, när jag blir förbannad ....då brinner jag av totalt !!! Allra helst om det inte ligger nån sannning i nånting !
Hade jag varit elak mot nån bara för att såra .....ja då skulle jag kunna ta min del o be om ursäkt ....men jag har faktiskt inte ljugit om nånting i denna cirkus utan har varit ärlig och ja lite taskig var jag kanske när jag skrev en del inlägg .....eftesom dom flesta förstått vilka personer det handlat om . hmm ok det kan jag be om uräkt för , Och jag förlåter inte vissa saker . så förväntar mig inte att jag ska bli förlåten heller ....Men jag ser vad jag gjorde fel !!

NU ska det handla om mig !!! det som hänt är över för min del ! behöver inte dom som gjort mig illa i detta ,!!

SÅ åter till JEZZICAS RESA !!
Jag mår förhållandevis bra , känner att vi får det skitmysigt här och vi har än så länge i stort sett garvat häcken av oss , men naturligtvis är detta inte den ultimataste lösningen , men det är enbart under en kort tid , ! Så nej vi håller inte på att knyta ihop navelsträngen igen !"!!
Bea jobbar med sig själv på sitt håll och jag jobbar med mig själv på mitt håll .....vi går inte på samma möten , men möten går vi på regelbundet båda två !
Är så jäkla stolt över min dotter .....Som ser vad hon själv blivit utsatt för i livet och hon tar hand om det nu , och har redan börjat förstå och sätta gränser och välja sig själv först av allt !!
Helt underbart tycker jag , samtidigt som jag får se hur fan jag beter mig mellan varven när jag tappar bort mig själv !! Hon säger nej , och kliver ur sitt medberoende och Jag får böja på nacken och bara lyssna utan att bortförklara , säga ...."nä så var det inte " utan jag får erkänna att jag gjorde fel och det var precis så som du beskriver det !!
Och ibland är det tufft ....tufft som fan o få höra hur fan jag betett mig vissa gånger ....och ja , jag får fråga henne om hon kan förlåta mig ....och det kanske hon inte kan än . och det får jag ta , det är konsekvenser för hur jag betett mig under stor del av hennes liv !! Skit tufft .....men nödvändigt och ett stort jobb för mig med ....att försöka att förlåta mig själv , hur jag gjort mot henne ! usch fy fan !
Men nu går vi frammåt , både hon och jag ....blickar mot ljusningen och tar oss framåt i allt elände !!
Vi har naturligtvis jättemycket att jobba med i oss själva .....Men känns som det arbetet har bara börjat ....det är lång väg kvar att gå !!=)

Jag vikarierar på tunagården några veckor till och hoppas på förlängning på det vikariatet !!=)
Jag hittar nya vänner , fina kontakter med andra människor ...och tar upp kontakter som jag kanske försummat under en tid !
Älskar er alla , och är så glad att ni faktiskt står kvar och ni älskar mig precis lika mycket än !!! kärlek i massor till er alla <3


Och ja ni som känner mig vet hur förvirrad jag kan vara ....klumpig som få .....går in i dörrar , snubblar på trösklar och ja faktiskt så ramlade jag helt plötsligt när jag stod stilla rakt upp o ner .....bea garvade ...och jag fattade inte !!! Va fan hände ???? vad var det som gjorde att jag bara ramla rätt var det var liksom !!!!

hehe ja det är tur vi har samma humor jag o dottern .....för vi kan garva ihjäl oss åt varann !!! och med varann såklart !

SÅ jag inser vad jag skulle lära mig i allt kaos som varit ....Och nu .....hoppas jag att 2015 kommer förvandlas till det bästa året på länge ! Har nog fått min beskärda del av sorg , kaos och besvikelser för det här året !!
*tittaruppitaket* och säger .....Tack gode gud för styrkan du ger mig .....och ja int bara dän dä skäggiga gubbän på molnä som kalles fö gu !!
Utan tack gode,,,,,vännä som hjälp mä jussom !!

Puss och kram hela dan <3


tjingeling //J......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar